Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

W sprawie jakich samochodów można skarżyć VW ?

Ustaleniami wskazują, że są to pojazdy posiadające silnik TDI o kodzie EA189, poniżej poszczególne typy silników:

Silnik               Moc silnika                 Oznaczenie      Dane techniczne
1.2 TDI CR      75 KM (55 kW)           CFWA 1199 cm3, R3, 12V,  z turbodoładowaniem
1.6 TDI CR      75 KM (55 kW)           CAYA 1598 cm3, R4, 16V, z turbodoładowaniem
1.6 TDI CR      90 KM (66 kW)           CAYB 1598 cm3, R4, 16V, z turbodoładowaniem
1.6 TDI CR      105 KM (77 kW)         CAYC 1598 cm3, R4, 16V, z turbodoładowaniem
2.0 TDI CR      110 KM (81 kW)         CBDC, CFHA, CFHF 1968 cm3, R4, 16V, z turbodoładowaniem
2.0 TDI CR     120 KM (88 kW)         CAGC 1968 cm3, R4, 16V, z turbodoładowaniem
2.0 TDI CR     140 KM (103 kW)       CBAB, CBEA, CBDB, CFFB, CFHC, CJAA   1968 cm3, R4, 16V, z turbodoładowaniem
2.0 TDI CR     143 KM (105 kW)       CAGA 1968 cm3, R4, 16V, z turbodoładowaniem
2.0 TDI CR      170 KM (125 kW)       CAHA, CBBB, CEGA, CFGB, CFJA   1968 cm3, R4, 16V, z turbodoładowaniem
2.0 TDI CR      177 KM (130 kW)       CGLC  1968 cm3, R4, 16V, z turbodoładowaniem
2.0 TDI CR      180 KM (132 kW)       CFCA  1968 cm3, R4, 16V, z turbodoładowaniem

Praktycznie są to wszystkie auta Volkswagen, Audi, SEAT i Skoda wyprodukowane od roku 2009  czyli montowane już często w 2008r. i wyposażone w silnik 1,2, 1,6 i 2,0 TDI. W tym m.in. AUDI : A1, A3, A4, A5, A6, Q3, Q5, TT;  SEAT: Ibiza, Alhambra, Altea, Exeo, Leon, Toledo ; SKODA: Fabia, Rapid, Octavia, Superb, Yeti; VOLKSWAGEN: Amarok, Beetle, Caddy, CC, Eos, Golf, Jetta, Passat, Polo, Scirocco, Sharan, Tiguan, Touran, Transporter.

Sprawdź swoje auto!

Czy można dochodzić odszkodowania za samochody używane, kupione z tzw. drugiej ręki?
Jak najbardziej. Właściciele, którzy nabyli pojazd na rynku wtórnym maja takie same prawa jak ci, którzy kupili swój w salonie.
Mam samochód z wadliwym silnikiem. Co mam zrobić?
Wypełnić formularz zgłoszeniowy, który otworzy się po kliknięciu w PRZYŁACZ SIĘ DO NAS i czekać na kontakt z naszej strony.
Co w przypadku gdybym jednak chciał naprawić samochód jak to sugeruje firma?
Nie polecamy. Naprawa tak naprawdę będzie „naprawą”. Można to sprawdzić porównując parametry silnika czyli jego moc i osiągi przed i po „naprawie”. Volkswagen zapowiedział akcję napraw wszystkich wadliwych pojazdów z oprogramowaniem przekłamującym ilość emitowanych spalin. Ma być to proste i trwać od pół godziny do godziny, w zależności od rodzaju silnika. Proszę pomyśleć, jeśli naprawdę jest to tak proste, czemu koncern przez tyle lat świadomie wypuszczał na rynek miliony samochodów trujących atmosferę…
Warto przeczytać http://www.fakt.pl/pieniadze/motoryzacja/awaria-it-paralizuje-volkswagena/6g31lbv
Dlaczego powstała Fundacja?
W celu pomocy osobom pokrzywdzonym przez koncern Volkswagen AG. Mamy świadomość, że nie każdy zna narzędzia potrzebne do wszczęcia postępowania przeciw wielkiej korporacji. My je znamy i chcemy wykorzystać w imieniu pokrzywdzonych. Nasza historia dotycząca Niemiec jest trudna. Były problemy z wypłatami Polakom odszkodowań za II wojnę światową, teraz wypłaty odszkodowań stara się uniknąć VW, respektując prawa osób z innych krajów. Chcemy by Polaków traktowano poważnie i równo z innymi obywatelami.
Co w sprawie afery spalinowej robią polskie władze?
Niestety niewiele. Władze Polski udają, że nie zauważają problemu. Dlatego nasza Fundacja stara się, aby Polacy nie zostali z nim sami.

Nie znalazłeś tu odpowiedzi na pytanie, które chcesz zadać? Skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem (brak numeru) (pn.-pt. w godzinach 9:00–16:00) lub mailowo na adres: kontakt@dieselgate.com.pl