Home»Wydarzenia»Rosną zyski Volkswagena  

Rosną zyski Volkswagena  

0
Shares
Pinterest Google+

 

Powiódł się plan restrukturyzacji Volkswagena po tym, jak we wrześniu 2015 doszło do ujawnienia afery spalinowej. Efektem cięć i zmiany umów z kooperantami, oraz trafionych modeli, jest zysk za I kwartał 2017 w wysokości 3,7 mld euro w porównaniu z 2,4 mld euro rok temu.

 

Pełne wyniki finansowe, razem z prognozami, zarząd Grupy Volkswagena poda 5 maja na konferencji finansowej w Wolfsburgu. 3 maja odbyła się tam konferencja z analitykami i inwestorami. Na rynku pojawiają się już opinie, że cała afera wyszła niemieckiemu koncernowi na dobre, bo bez tego wstrząsu i przy tradycyjnie wysokich zyskach VW nigdy nie zdecydowałby się na całkowitą przebudowę biznesu.

Przychody w I kwartale wyniosły 56,2 mld euro i były o 10 proc. wyższe, niż rok temu. W komunikacie VW poinformował, że lepszy wynik to efekt kontroli kosztów, oraz zmiana w ofercie nastawionej w tej chwili na droższe modele. Korzystne dla firmy były także zmiany na rynkach walutowych, bardziej zyskowna stała się sama marka Volkswagen, w której zysk operacyjny wyniósł 869 mln euro w porównaniu z zaledwie 73 mln euro rok temu. Wcześniej w grupie zarabiały przede wszystkim Audi i Porsche, a nawet Skoda i wizerunkowo ważne Lamborghini, zaś sam VW przy wysokich kosztach produkcji miał w zysku tradycyjnie niewielki udział.

Na ten rok VW zapowiada marżę zysku w wysokości 6-7 proc., a docelowo do 2020 roku średnią na poziomie 4 proc. W jej osiągnięciu pomoże także umowa ze stroną społeczną, która przynosi oszczędności w wysokości 3,7 mld euro rocznie.

Wiceprezes Grupy, Frank Witter przyznał, że wyniki byłyby jeszcze lepsze, gdyby nie konieczność odłożenia 22,8 mld dol. na kary i grzywny. —Mimo tego udało nam się zachować bardzo solidne fundamenty finansowe. Zapasy gotówki wynoszą obecnie 23.6 mld euro— powiedział.

Jak na razie VW doszedł do szeregu porozumień w Stanach Zjednoczonych, gdzie afera spalinowa kosztowała markę najwięcej. Uzgodniono już, że amerykańskie władze otrzymają 16 mld dol., zaś koszty akcji przywoławczej łącznie z wypłatami odszkodowań pojedynczym konsumentom wyniosą 4,3 mld dol.

—Teraz będziemy walczyć o każdego klienta- zapowiedział Frank Witter. Koncern chce zwiększyć sprzedaż, zwłaszcza aut z napędem elektrycznym i hybrydowym. Na program rozwoju niezbędnych technologii VW przeznaczył 9 mld euro, trzykrotnie więcej, niż deklarował dwa lata temu. Firma ostrzega jednocześnie, że nie ma jeszcze miejsca na optymizm, ponieważ sytuacja gospodarcza na świecie jest jedną wielką niewiadomą, na rynkach panuje ostra konkurencja, nieustannie występują zmiany kursów walut, a dodatkowo jeszcze cały czas odczuwalne są reperkusje afery spalinowej.

Źródło : http://www.rp.pl

Wcześniejszy wpis

Volkswagen pod 3-letnią kuratelą

Następny wpis

Dieslowski szwindel zabija 38 tys. ludzi rocznie